Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for onlinekøb

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle salg og leverancer samt tilbud, afgivet på entra.dk

  1. Generelle oplysninger

Juridisk navn: Hello Shopping ApS
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. nr.: 41222093
Vi kan ikke kontaktes telefonisk men du kan kontakte os på mail info@entra.dk, som vi besvarer inden for 48 timer i hverdagene.

entra.dk er e-mærke-certificeret, derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os. Vi vil dog bede dig om at kontakte os først for at se, om vi kan løse problemet.

  1. Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på www.entra.dk skal du igennem 8 trin.

  1. Find den eller de varer du ønsker
  2. Læg dem i indkøbskurven
  3. Gå herefter til kassen
  4. Indtast dine personlige oplysninger, eller log ind hvis du er eksisterende kunde.
  5. Vælg forsendelses/betalingsmåde.
  6. Godkend vores forretningsbetingelser
  7. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
  8. Sidst foretager du betalingen via betalingsvindue Persondatapolitik

  1. Bestilling

Der kan bestilles hele døgnet hos www.entra.dk  igennem hjemmesiden, 365 dage om året. Alle priser er i danske kroner inklusiv 25% moms. Når du har afgivet en bestilling på vores hjemmeside, vil du modtage en bestillingsbekræftelse, der ikke er en juridisk bindende aftale, men alene en kvittering for, at vi har registreret din bestilling. Din bestilling er modtaget uden forbindtlighed, og vi har derfor mulighed for at annullere bestillingen. Bindende aftale er først indgået, når du modtager ordrebekræftelse fra os, og den får du, så snart vi har konfirmeret, at varen er på vej til dig.

  1. Betaling

Betaling kan enten ske ved bestilling af varer via kortbetaling Dankort, Mastercard, Visakort, American Express, mm., ViaBill & MobilePay. Der tages ikke noget kortgebyr i forbindelse med dit køb. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.


Reservation af beløb

Ved betaling med VISA, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil vi hæver beløbet, når vi sender varen. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner. Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster ingenting og tager mindre end tre minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. Erstatning gives kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner. Ja tak, jeg vil gerne have gratis Købsgaranti ved at blive medlem på PriceRunner!

4.1 Rabatkuponer

Kun én rabatkupon kan bruges per transaktion. Hver kunde må kun bruge én enkelt rabatkupon. Rabatkuponer må kun bruges af netop den gruppe eller de individer som kuponerne er tiltænkt.
Misbrug af rabatkuponer kan medføre suspendering og/eller annullering af involverede konti samt ordrer. Vi forbeholder os derfor retten til at afvise din Bestilling. Spørg, hvis du er i tvivl.

4.2 Betaling med ViaBill & SparXpres

Ved køb med Viabill faktura vil du først modtage dine varer, og herefter har du en betalingsfrist på 14 dage. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om Viabills vilkår og betingelser for køb med faktura, klik her: ww.viabill.com/kredit

Viabill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler Viabill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan Viabill nægte kunden at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. Viabill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål. For yderligere information om Viabill besøg www.viabill.dk. Her på www.viabill.com kan du også læse mere om Viabills beskyttelse af personoplysninger. Hvis du fortryder dit køb, så fortrydes aftalen om finansiering også automatisk.

  1. Kontrol af vare ved levering

Vi anbefaler kraftigt, at du gennemgår leverancen ved modtagelsen og sikrer, at der ikke er skader på emballagen (varen skal ikke pakkes op, blot skal emballagen kontrolleres). Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek gerne området på varen grundigt for skader sammen med chaufføren (tag gerne foto). Få chaufføren til at notere og underskrive ved evt. skader på din ordreseddel og på chaufførens turliste. Så finder vi og vognmanden en løsning på dette.

Er der sket skade under transporten, så skriv til os på info@entra.dk hurtigst muligt. Medsend meget gerne billeder af skaden, da det letter ekspeditionen. Sagen vil blive vurderet inden for få dage. Evt. ombytning vil naturligvis være uden nogen omkostninger for jer. Er der ved modtagelsen synlige skader på emballagen og er der ikke umiddelbar mulighed for udpakning, bedes du kvittere med forbehold på fragtbrevet. Bed evt. fragtmanden kvittere for, at skaden er set. Vi anbefaler kraftigt at du snarest muligt herefter udpakker forsendelsen og straks giver meddelelse til os eller fragtmanden, hvis der er skader.

  1. Levering

Når din ordre er klar, vil du modtage en e-mail fra os, om at varen er overgivet til levering. Sendes din ordre via GLS, Postnord eller UPS, vil du modtage et link til at spore leveringen af din pakke.

Ved levering af større eller tunge forsendelser der foretages med fragtmænd, vil du typisk blive kontaktet inden levering. Bliver der lagt en sms eller en telefonsvarerbesked om en forventet leverings dag, bedes du kontakte fragtfirmaet for at bekræfte om du er hjemme til at tage imod din ordre.

Det er vigtigt at du er hjemme ved leveringen som aftalt, for at kunne kvittere for modtagelsen. 


6.1 Leveringstid og -pris

Leveringstiden er som regel 4-7 hverdage på de fleste varer, der er på lager. Når vi har afsendt din ordre, vil du modtage en e-mail med et T&T nummer (Pakkenummer). Med dette pakkenummer kan du spore din pakke hos udvalgte fragtfirmaer.

Den forventede leveringstid vil altid fremgå af produktsiden.

Levering sker i samarbejde med Post Nord, GLS, DAO, DPD, UPS, Danske Fragtmænd og DSV eller ekstern fragtmand.
Der kan forekomme ekstra forsendelsesomkostninger i forbindelse med levering til ikke bro-faste øer og udland. Du vil blive oplyst om disse, inden du gennemfører købet. 

Leveringsprisen varierer alt efter vægten på forsendelsen fra 49 kr. til max 10.000 kr. for levering til kantsten for de store forsendelser såsom sofaer, drivhus mm. Prisen for fragt vil blive oplyst, inden du gennemfører købet. Leveringsprisen vises efter, at du har lagt varen i kurven.  Fragtfirmaet er som udgangspunkt kun forpligtet til at levere varen til gade niveau med mindre andet er aftalt.

6.2 Leveringstidspunkt

Chaufføren kan ringe inden ankomst, men dette er ikke en garanti.

I tilfælde af forsinkelse gælder købelovens regler om forsinkelse. Det betyder, at du kun har ret til at ophæve købet, hvis forsinkelsen er væsentlig. Du har ikke krav på kompensation for forsinkelse, og kan kun kræve erstatning efter dansk rets regler om erstatning.

6.3 levering

Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdes miljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet, bede du informere chaufføren, inden han forlader boligen.

Kantstenslevering: Levering sker ved kantstenen eller hvor bilen nemt kan holde nærmest boligen.

Chaufføren stiller varerne ved bilen, hvorfra du selv skal få dem ind i boligen, uden chaufførens hjælp.


Afhentning af varer
: Det er ikke muligt selv at afhente sine vare, eftersom at vi levere direkte fra fjernlageret hos de forskellige samarbejdspartnere

6.4 Øvrigt om levering

I forbindelse med levering af større forsendelser er det tidligere hændt, at varer ikke har kunnet komme ind hos modtager, eller at der har været skade på emballagen. Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringer, er det dit ansvar, at varer kan komme ind. I tilfælde af utilstrækkelige adgangsforhold, forbeholder vi os retten til at sætte møblerne uden for døren, dog kun mens du er til stede, med mindre andet er aftalt, eller opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering.


Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en pakkeshop pga. pladsproblemer.

6.5 Erhvervskøb

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

12 måneders reklamationsret. Ingen fortrydelsesret. Fragt i forbindelse med reklamationssager, samt fejleleveringer sker på egen regning.

Ved alle EAN ordrer pålægges et administrationsgebyr på 39 kr. ekskl. moms.

Efter forfaldsdato pålægges der kompensationsgebyr på kr. 310,00. Der beregnes rykkergebyr på kr. 100,00 pr. fremsendt rykker samt rente pr. påbegyndt måned, svarende til +8% p.a. Er vores tilgodehavende ikke indbetalt efter varslet tidsfrist, overdrages sagen uden yderligere varsel til retslig inkasso. Omkostninger, som dette medfører, pålægges erhvervskunden.

  1. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@entra.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen eller ønsker du at annullere din ordre inden levering, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet.

Hvis du ønsker at få tilsendt varen på ny, skal du selv betale for ny fragt ved genlevering.

Følgende produkter og aftaler kan ikke fortrydes: 

Produkter, som hører under kategorierne make-up, personlig pleje, erotik, hygiejne produkter, værnemidler, samt alle typer mundbind. Her gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt af hensyn til hygiejne. 

Produkter fremstillet efter dine specifikationer eller som har fået et personligt præg. 

Køb foretaget som erhvervsdrivende.

Plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, hvor du har brudt plomberingen. 

Digitale licenser, der er blevet aktiveret.

  1. Returnering

8.1 Kontakt kundeservice

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os uden unødig forsinkelse

Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: meget store varer.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 5.000 kr.

Vi anbefaler, at du kontakter kundeservice, inden du returnerer en vare da dette fremmer ekspeditionen af din fortrydelse

Send en mail til info@entra.dk oplys et emne, samt ordrenummer, så vender vi hurtigt tilbage med instruktioner om, hvordan varen skal returneres.

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering påhviler kunden. Vær opmærksom på, at udgifterne for returnering af større varer kan være ret høje, afhængig af pakkens mål og vægt. Vi anbefaler, at du undersøger forskellige fragt- og prismuligheder inden retursending.

8.2 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

8.3 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

8.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betaling modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Blev din bestilling afregnet med et betalingskort (kreditkort) via internettet, vil beløbet være tilbage på din konto efter få dage. Hvis der er brugt Visa eller MasterCard, kan der gå op til 30 dage, inden din bank frigiver beløbet. Behandlingsperioden svinger meget fra bank til bank, og der er ikke andre end banken, der kan påvirke forløbet.
Se evt. e-mærkets beskrivelse af problematikken omkring MasterCard her: http://www.emaerket.dk/kend-din-ret/mastercardbetaling.aspx

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget hele varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

8.5 Returadresser

Hvis du fortryder købet, kan varen sendes retur til følgende adresse:

Hello Shopping ApS
Billedskærervej 16
5230 Odense M

Det er ikke længere muligt at aflevere varer personligt på vores adresse.

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav nægtes modtagelse og returneres af post/fragtmand til kunden med fragtregning. Du bedes vedlægge kopi af faktura, så vi har mulighed for at se, hvilken ordre forsendelsen tilhører.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Udover de 14 dage kan returnering af varer kun ske efter forud truffet aftale med www.entra.dk.

  1. Reklamation og garanti

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Der er som standard 2 års reklamationsret på alle vore produkter. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Såfremt der er mere end 2 års reklamationsret på et produkt, er dette producent-garanti på dennes vilkår og betingelser.
Såfremt en vare er returneret til reparation og entra.dk's tekniske afdeling konkluderer at varen er defekt, vil denne kunne blive sendt til reparation. Reparationstiden afhænger af presset på det pågældende værksted. Skønner entra.dk tekniske afdeling at varen ikke kan repareres ombyttes denne til en ny.

Enkelte sofaer har et transportstof monteret under bunden af sofaen. Dette stof har udelukkende til hensigt at beskytte sofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er helt uden betydning, og det har ingen praktisk funktion. Dette vil ikke beskadige sofaen og betragtes derfor ikke som en berettiget reklamation.

Du anbefales ved leverancens modtagelse at kontrollere denne, herunder undersøge om leverancens kvalitet og mængde svarer til det aftalte. Finder køber, at dette ikke er tilfældet, bedes du gerne senest inden 2 dage efter varemodtagelsen, skriftligt at underrette www.entra.dk herom, da det letter den videre reklamationsproces betydeligt.

Såfremt leverancen ikke kvalitets- eller mængdemæssigt svarer til det aftalte, har www.entra.dk ret til at om- og/eller efterlevere.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Hello Shopping ApS
Billedskærervej 16
5230 Odense M
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Reklamationsretten omfatter ikke fejl og mangler, som skyldes, at du har ændret på varen, eller selv forsøgt at reparere den, uden vores samtykke.
Såfremt entra.dk anmoder derom, skal du umiddelbart efter reklamationen, returnere den angiveligt mangelfulde vare til entra.dk i forsvarlig emballage. entra.dk forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Der kan forekomme et undersøgelsesgebyr, såfremt entra fået kundens aktive samtykke hertil, såfremt fejl eller mangler ikke konstateres ved en sådan undersøgelse

De 2 års reklamationsret omfatter ikke batterier samt sliddele eller dele som er gået i stykker pga. kundens egne indgreb eller fejlmontering eller pga. alm. slid, hvis varen har haft den holdbarhed, som man med rimelighed kan forvente.

Du kan ikke ændre eller annullere en ordre, når den er behandlet, da en del af vores varer bliver behandlet direkte fra vores lager i udlandet, og ikke kan stoppes. Du kan returnere et produkt efter at du har modtaget din ordre.

  1. Produktbeskrivelser & Priser

www.entra.dk og dets partnere bestræber sig på at være så nøjagtige som muligt. entra forbeholder sig ret til prisændringer. Bemærk, at billeder på entra.dk er vejledende og varens egentlige udseende kan derfor afvige fra udstillingsbilleder og produktbilleder på hjemmesiden.

  1. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos entra og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info.@entra.dk.

11.1 Personlige oplysninger

Oplysninger givet til entra.dk bruges udelukkende til ordrebehandling. Oplysningerne gemmes i en database, således at entra.dk ved senere handler/reklamationer hurtigt og nemt kan finde frem til kunden.
Kun hvor kunden selv aktivt har valgt at få evt. reklame-e-mail tilsendt, vil oplysninger bruges i reklameøjemed.

Derudover logges IP-adresse hvorfra ordre afgives. IP-adresse bruges udelukkende i forbindelse med sager omkring svindel. entra.dk benytter sessions til at holder styr på en kundes indkøbskurv på et besøg på hjemmesiden. Denne session indeholder ingen personlige oplysninger, og vil blive slettet igen når kunden forlader hjemmesiden.

11.2 Cookies

På entra.dk bruger vi cookies for at gøre dine besøg hos os lettere. En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

På entra.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies

  1. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@entra.dk

Vi er e-mærke-certificeret, og derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse og har adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling. E-mærkets jurister er eksperter inden for forbruger-rettigheder, regler og lovgivning på e-handelsområdet, og sidder klar til at hjælpe og vejlede dig i klagesager. Det er gratis at få hjælp og du kan oprette en sag på e-mærkets hjemmeside her.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk/

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

Formularen kan udfyldes via dette link https://www.entra.dk/form/fortrydelse

Handelsbetingelserne er senest opdateret 17/04-2023